Pierwsze starcie ze smartphonami – HTC Hero na pokładzie

Nadejszła wielkopomna chwila. Z definicji jestem zwolennikiem prostoty i funkcjonalności jeśli chodzi o technologie. Czyli nie widzę potrzeby by posiadać 50 cali telewizora w moim 20m pokoju, czy lustrzanki Sony za kilkanaście tysięcy złotych, kiedy robię zwykłe fotki “rodzinnookolicznościowe”. Tak samo do tej pory było z komórkami – jakieś proste modele, byleby działało. Tym razem jednakże historia się zmieniła.

Postanowiłem bowiem zainwestować bardziej przyszłościowo – od dnia dzisiejszego jestem posiadaczem HTC Hero, co jednakże nie jest aż tak istotne – bardziej chodziło o system operacyjny Android. Powiedzmy sobie szczerze – rynek aplikacji dla komórek i smartphonów będzie rósł cały czas – zwłaszcza w kontekście spekulacji o wypuszczeniu przez Google tabletu, na którym ma również śmigać Android. Dlatego też postanowiłem zakupić urządzenie z tym systemem i za jakiś czas (na pewno po zakończeniu prac nad SCJPTesterem) spróbować swoich sił w programowaniu dla tego urządzenia. Rzecz jasna istnieją symulatory Androida, jednakże czym innym jest stworzenie aplikacji na komputerze, czym innym zaś jest jej używanie w telefonie. By zatem również mieć jakieś pojęcie o użyteczności aplikacji wypadałoby przetestować ją również w telefonie. No i w sumie… ja też mogę trochę przygadżecić (ale potworek słowny) i dostać +15 do lansu na dzielni 🙂

5 thoughts on “Pierwsze starcie ze smartphonami – HTC Hero na pokładzie

  1. Tomek Dziurko

    +15 to daje japkowy iPad, HTC to max. +7 😉 A tak poważnie, to sam się rozglądam za czymś z Androidem, bo faktycznie rynek wygląda przyszłościowo.

  2. Seban

    Ja mam HTC Dream (G1) i jestem zadowolony, żeby jeszcze ta bateria dłużej trzymała. W Hero nie ma z nią takiego problemu. Sam ostatnio zacząłem pisać dla Android. Można za darmo ściągnąć SDJ Biblia Programisty z 4 artykułami o programowaniu dla Android. Have fun!

  3. Michał

    Ja mam hero gdzieś tak od grudnia i jestem bardzo zadowolony. Jeżeli nie zrobiłeś aktualizacji do androida 2.0 i jedziesz na 1.6 (tak jak ja) to proponuję szybkie sprawdzenie czy telefon wykryje Ci słuchawki po podłączeniu (jest to znany bug, a przynajmniej ja ze słuchawek często korzystam). Moim rozwiązaniem było wyłączenie telefonu, podłączenie słuchawek i włączenie telefonu z włożonymi słuchawkami. Od tego momentu problemu nie uświadczyłem 🙂

  4. chlebik Post author

    Sluchawki juz przecwczylem i dzialaja. Zreszta w sumie na co dzien to jezdze z netbookiem i z niego slucham muzyczki 🙂

  5. Slawomir Wdowka

    Tez mam ten telefon juz od dluzszego czasu i jestem w miare zadowolony (kamera mogla by byc lepsza, ale to dotyczy wszystkich, nawet najnowszych HTC).

    Od samego poczatku wgrywalem ROMy z forum: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=512 , obecnie uzywam VillainROM z serii 5 (Android 2.1 z SenseUI) – polecam.

    Ostatnio bawie sie troche w programowanie pod komorki. Oprocz programowania w javie tylko pod ta platforme ciekawym rozwiazaniem wydaje sie uzycie narzedzi jak Titanium Developer (ktorego przyszlosc jak chodzi o iPhone jest niepewna po ostantiej zmianie Terms and Conditions dla programowania pod ta platforme) czy PhoneGap, ktore umozliwiaja tworzenie aplikacji jednoczesnie na kilka platform. W przypadku tego ostatniego drugiego mozliwosc wykorzystania czesci kodu w aplikacjach webowych, co moze miec duze znaczenie po wejsciu ChromeOS.

    Jak chodzi o tablety z Androidem, na rynku juz jest dostepnych kilka (m.in. od Della czy Archosa). Patrzac na liczne zapowiedzi roznych firm, wyglada na to ze do konca roku rynek tabletow bedzie nalezal do tej platformy. Jak dla mnie najciekawiej wyglada Notion Ink Adam http://www.notionink.in/adamfeature.php

Leave a Reply

