Ładne linki WordPressa na Nginx

W związku z uruchomieniem Kulturalnego Chlebika musiałem samemu ogarnąć kilka rzeczy z WordPressem. Jedną z nich były przyjazne linki.

Jak istotne są ładne URLe dla wyszukiwarek i ogólnie dla czytelności chyba tłumaczyć nikomu nie trzeba. Okazało się jednakże, iż w przypadku Nginxa i jego współpracy z WordPressem znalezienie odpowiedzi nie jest takie łatwe. Ostatecznie wygrałem konfigurując własny format linków dla bloga – np: http://kulturalny.chlebik.pl/tarnow-talentami-stoi-totentanz/ – czyli tylko z tytułem wpisu, a także dodając do konfiguracji subdomeny takie zapisy:

 rewrite ^(.*)?/?files/(.*) /wp-content/blogs.php?file=$2;
 if (!-e $request_filename) {
               rewrite ^([_0-9a-zA-Z-]+)?(/wp-.*) $2  break;
               rewrite ^([_0-9a-zA-Z-]+)?(/.*\.php)$ $2 last;
               rewrite ^ /index.php last;
           }

Mam nadzieję, że ktoś być może kiedyś skorzysta. Trochę się naszukałem i narestartowałem 🙂

One thought on “Ładne linki WordPressa na Nginx

Leave a Reply

