[NAPRAWIONE] ProgramBash – nie wiem co się zepsuło

Pisałem ostatnio, że po przygodach z nowym NetBeans miałem problemy z uruchomieniem ProgramBash. Jednakże jakoś to poszło – lokalnie zaczęło działać i zabrałem się za kończenie rejestracji. Upload pliku, jego obróbka, validacja istnienia emaila w bazie i takie tam. Działało. Do wczoraj.

Miałem trochę przerwy w kodowaniu (nowy netbook i parę innych rzeczy), zatem kodu zasadniczo nie ruszałem. Przy okazji dodawania wysyłki plików na serwer (poprzez komponent do uploadu z Richfaces) za każdym wysłaniem walidował się cały formularz (ale tylko “w tle”, nie były wyświetlane komunikaty o tym we froncie). Miodzio. Wczoraj wróciłem od tego tematu. I co? ZONK. Kliknięcie przycisku commandButton w ogóle nie uruchamia wskazanej w atrybucie action metody!!! No jak to możliwe – wcześniej działał (nawet mam przecież screeny z tegoż faktu), a teraz nagle przestał? Może to ta migracja na JSF 2? Jednakże dokumentacja nic nie mówi o zmianie atrybutów czy w ogóle struktury tagów. Co więcej – zarzut, że być może nie ładują się konfiguracje (np. z faces-config.xml) jest nietrafiony – bo np. lista newsów na stronie głównej się wyświetla.

Przyznam szczerze, że zaczynam mieć powoli dość JSF. Ilość rzeczy, które ni cholery nie chcą działać tak jak to czytam w książkach/tutorialach/przykładach jest wręcz zatrważająca. Chyba czas przerzucić się na Springa i usługi sieciowe. Autentycznie jestem wkurzony. Ktoś może ma jakiś pomysł?

UPDATE: ostatecznie wyjaśniło się co i z czym. Okazało się, że winne było dopisanie do tagu FORM typu w postaci enctype=”multipart/form-data”. Przez to JSF nie potrafił rozpoznać requestu i nie stosował wszystkich przewidzianych walidatorów i reszty przepływu aplikacji. Banał, ale jak wkurzający

2 thoughts on “[NAPRAWIONE] ProgramBash – nie wiem co się zepsuło

  1. Tomek Dziurko

    Przerzucić się na Wicket 🙂 Po moich doświadczeniach z JSF + Richfaces, Tapestry 4 i 5 wreszcie znalazłem “ziemie obiecaną” frameworków front-endowych w Javie 🙂

  2. chlebik Post author

    “Chyba” sie naprawilo – wyrzucilem z typ formularza jako “ctype” i jak na razie wstepnie mi dzialalo. Dzis w nocy pewnie nad tym przysiade, pewnie jakis bug maly. Co do Wicketa – pewnie i bym sie za niego z checia zabral, ale w ofertach pracy wszedzie chca JSF.

Leave a Reply

