Nie samym Helionem Polska stoi

I zasadniczo całe szczęście. Za starych dawnych czasów, kiedy to szczytem innowacyjności była “żółta biblioteka” (BUM – Biblioteka Użytkownika Mikrokomputerów) oraz książki wydawnictwa ReadMe (bodajże o Visual Basicu z kolesiem będącym skrzyżowaniem Dextera z Johnym Bravo w roli głównej) nikt za bardzo nie słyszał o czymś takim jak Helion. Wszyscy byli szczęśliwi. Do czasu.

Coś się po drodze stało i powstał Helion. Nic złego w tym nie ma – im więcej podmiotów na interesującym nas podwórku tym lepiej. Jednakże z czasem zaczęło się coś psuć. Zasadniczo półki w księgarniach zawsze były pełne tylko Helionowych biblii. Może to wina tego, iż bynajmniej nie wychowywałem się w Warszawie czy innym dużym mieście, zatem i ilość księgarni była dość ograniczona. Zamawianie książek przez internet też nie od razu zyskało popularność. I tak sobie informatycznie rosłem – w objęciach Helionu. A były kiedyś inne wydawnictwa – i całkiem niedawno sobie o nich przypomniałem.

Czekam ponownie na kupon rabatowy z Helionu 🙂 Mam nadzieję, że “kryzys” nie spowoduje jakiś ograniczeń w tej dziedzinie. Rok temu trochę $$ wydałem przy okazji rabatowych zakupów, w tym roku również nie miałbym nic przeciw. Jednakże czekając na atrakcyjne zniżki i rabaty zapuściłem się głębiej w czeluście internetu, próbując namierzyć po nazwach znane mi kiedyś wydawnictwa. Jednym z nich było wydawnictwo Mikom, które wydawało fajniutkie książeczki (miałem jedną bodajże o Norton Commanderze i o Corel Draw). Wrzucamy nazwę w wujka Googla i co się okazuje? Nasze wydawnictwo działa w ramach PWNu! No to już bardzo fajnie. Przeglądam listę dostępnych pozycji, trochę tam tego jest, przyznaję. Moje najnowsze zakupy to:

Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1
Podstawy architektury i technologii usług XML sieci WEB
Oracle PL/SQL. Kieszonkowy słownik języka

Takie oto pozycje odebrałem na poczcie dzień przed świętami. Najbardziej cieszy mnie druga pozycja – całościowe opisanie usług sieciowych – co z czym i dlaczego. Takiej książki w Helionie nie ma. Podobnie pozycja o UMLu pozytywnie mnie zaskoczyła – mamy i ćwiczenia, pytanka, a nie tylko suche opisanie wszystkich potencjalnych diagramów i tyle. Książeczkę o Oraclu wziąłem głównie dlatego, aby nie płacić za przesyłkę 🙂 choć ostatnio coraz bardziej interesuję się tym RDBMSem (poczytuję sobie w drodze do pracy tę oto pozycję). Pewnie niedługo zainstaluję go na twardzielu w wersji Express, coby pobawić się nim troszeczkę bardziej.

Dlaczego powstał ten wpis? By przypomnieć, że i w Polsce wydawane są czasem książki, które są na tyle dobre, że nie trzeba szukać ich odpowiedników w Apressie, Manningu czy O’Reillym. Wystarczy troszeczkę poszukać. Ostatnio zaczyna się również coś dziać w bliskim Javowym podwórku – wspominałem już o książce dotyczącej Hibernate. Wydawnictwo PowerNet też ruszyło temat GWT, zobaczymy co wydadzą niedługo. Warto też zajrzeć na strony WNT – to o wiele bardziej poważne publikacje, niekoniecznie w pełni praktyczne, ale z pewnością ciekawe. Świetnie też radzi sobie PJWSTK – ze swoją serią wydawniczą przeznaczoną głównie dla studentów. Jest z czego wybierać.

2 thoughts on “Nie samym Helionem Polska stoi

  1. Jacek Laskowski

    O PeJotce nie wiedziałem, że prowadzi swoje wydawnictwo (!) Dobrze, że o tym wspomniałeś. Zajrzałem i coś bym tam znalazł, ale ogólnie nietęgo. Wolę jednak Manning, Apress czy podobne.

  2. Rafał

    Tak, jako student PJWSTK muszę przyznać, że fajne są wykłady profesora Krzysztofa Barteczki o Javie 🙂 11 luty mój sądny dzień – zdaję SCJP 6.0. Chlebik zgodnie z Twoimi poleceniami lecę z książką Mariusza Lipińskiego, mnóstwem mock’ów + książka SCJP Sun® Certified Programmer for Java™ 6
    Study Guide Exam (310-065) Kathy Sierra, Bert Bates. Do tego testy whizlabsa i javabeat.net.

    Cóż voucher kosztował mnie jedynie 40$ w ramach Sun Academic Initiative, zatem żal nie było wykupić kolejnego vouchera na SCWCD 🙂 Obecnie po fuzji z Oracle, zablokowana jest możliwość rejestracji na SAI, zatem póki co nie ma zniżkowych voucherów.

Leave a Reply

