Upgrade NetBeans i co z tego wynikło

Pojawiła się kolejna wersja IDE Netbeans. Jak to zawsze bywa – bardzo lubię updatować swój soft, zatem nie zastanawiałem się długo nad tym faktem. I obiecuję – to już ostatni raz.

Sam proces przebiega bezboleśnie. Wszystko się ściąga, instaluje, po uruchomieniu wita nas fajny screen i ogólnie cud marzenie. Problemy zaczęły się przy skanowaniu projektów. ZONK. W przypadku HowToJava problemów nie było. Wszystko działa. Problemem okazał się ProgramBash, który wpadł w spiralę rzekomych braków bibliotek. Pomimo spędzenia dobrych kilku dni na szukaniu pomocy u wujka Google, nie udało mi się rozwiązać problemu – nagle dziwnym trafem wyparowały zależności i pliki bibliotek, które w wersji 6.8 po prostu wyleciały z dostępnych. Nie wiem na ile to moja wina i brak porządku w bibliotekach i ich wspieraniu, ale dlaczego IDE cokolwiek brzydko się zachowało (jakieś powiadomienie, że biblioteki stare zostaną zmienione/usunięte by się przydało)?

Ostatecznie zatem musiałem utworzyć nowy projekt i ręcznie przepinać kod źródłowy. Przynajmniej osiągnąłem tyle, że ProgramBash będzie powstawał dalej na JSF w wersji 2. Zostawiłem poprzednią wersję Hibernate i wszystkich innych używanych bibliotek. Co prawda dalej przy lokalnym starcie Glassfisha dostaję jakieś zapomniane błędy, ale póki co aplikacja wydaje się działać. Choć co prawda dodawany upload plików na razie wysypał mi błędami (brak UploadFilter, gdyż sypał mi Class not found), mam nadzieję, że niedługo przyjdzie czas na kolejny wpis poświęcony tej aplikacji.

5 thoughts on “Upgrade NetBeans i co z tego wynikło

  1. Antoni Jakubiak

    Spróbój mavena. Nie będziesz uzależniony od IDE a cały proces budowania aplikacji będzie można wykonać z konsoli (bez IDE lub w Eclipse, Netbeans i innych obsługujących Mavena)

  2. chlebik Post author

    Domyslnie NetBeans podpina Anta wiec od samego poczatku mojego javowania jakos z nim jestem. Ale widze, ze troche on rzeznicki, nastepny projekt podpinam pod Mavena.

  3. Michał Mech

    Najnowszy NetBeans natywnie wspiera Mavena więc będziesz miał łatwo. Poprzednia wersja (6.7) też nie robiła problemów – wymagała jedynie instalacji pluginu.

Leave a Reply

