SCJP – ZDANY

Tak, tak moi drodzy – w tym pięknym dniu 11 września (rocznica psiamać) Anno Domini 2009 zdałem tenże egzamin. Rzecz ta miała miejsce w Warszawie w centrum egzaminacyjnym BizTech przy ulicy bodajże Wolność. I tyle.

No może nie tyle – wszak wpis byłby zbyt krótki. Konkretnie zdawałem już nową wersję egzaminu o czy pisałem już wcześniej. I co? No i nie wiem. Oczywiście egzamin zdany, ale z wynikiem 71%. Hmmm, trochę kiepsko. Jedakże trzeba spojrzeć na wyniki:

Declarations, Initializations, Scoping 80%
Flow Control 81%
API Contents 42%
Concurrency 100%
OO Concepts 50%
Collections/Generics 75%
Fundamentals 77%
Questions 43/60

Zasadniczo poza API i OO Concepts wszystko poszło mi całkiem dobrze (100% ze współbieżności!!). Kwestia po prostu jest taka – w rzeczach, które podpowiada IDE zasadniczo jestem kiepski. Choć to dziwne, gdyż w moim odczuciu wszystkie pytania o API były całkiem proste ( albo o to właśnie chodziło by tak wyglądało ), zaś koncepcje programowania obiektowego to też zakładam, że rozumiem (nawet posługując się na co dzień PHP). Podsumowując – nie wiem co o tym myśleć.

Jednakże certyfikat już posiadam – zatem można założyć, iż pewną wiedzą o samym języku jestem się w stanie wykazać. Zatem mogę bez wstydu odpowiadać na ogłoszenia o pracę, gdzie “wyższe studia informatyczne” są koniecznie potrzebne. Przynajmniej w dziedzinie samej Javy obronię się bez problemu.

Co dalej? Ano w końcu po pewnym okresie przerwy powrócę do programowania. Czyli kontynuacja ProgramBash, a także zamierzam z drugiej strony rozpocząć naukę w dziedzinie narzędzi Javy, ale nie będących frameworkami. Konkretnie chodzi o web-services, parsery XMLa, narzędzia do zarządzania projektem czy ciągłej integracji. Dwutorowość póki co dobrze mi wychodziła, mam nadzieję, że tym razem będzie tak samo.

9 thoughts on “SCJP – ZDANY

  1. szefoski

    Gratuluje!
    Sam mam zamiar niedlugo zapisac sie na egzamin, a twoj blog jest bardzo przydatny z mojego punktu widzenia.

  2. mFdoom

    Gratuluje! Wynikiem bym sie nie przejmowal biorac pod uwage mozliwosci suna do tworzenia podchytliwych pytan. Niestety sama wiedza tutaj nie wystarcza 🙂
    Bede podchodzil do egzaminu w przyszly wtorek, wiec mam pare pytan. Czy mozesz potwierdzic brak varargs i wait/notify na egzaminie? Czy pytania sa podzielone na kategorie? (tzn. czy wiadomo z ktorej czesci jest dane pytanie?) A moze cos specialnego zdziwilo sie na egzaminie?

    Pozdrawiam.

  3. chlebik Post author

    Var-argsy sa – nie wiem skad info, ze ma nie byc. Co do watkow to wylecialy pytania zwiazane z kodem zsynchronizowanym i przeskakiwanie miedzy jenym watkiem, a drugim. Jednakze chodzi TYLKO O KOD. Pytania dotyczace tych metod jak najbardziej sa.

    Pytania sa poukladane w najrozniejszej kolejnosci, nie ma zadnego z gory zalozonego porzadku. I tyle.

  4. chlebik Post author

    To ‘develop code’ nie oznacza, ze temat w ogole sie nie pojawi (tak mysle), gdyz jak pamietam bylo pytanie z przeciazonymi metodami i w jednej byl jako parametr var-arg.

  5. Michał

    Gratulacje,
    Czy korzystałeś z jakiejś książki?
    Szukałem informacji o kursie i znalazłem taką stronę przygotowującą. A na niej informacje o SCJP 1.6
    http://www.javaguru.pl/scjp.php
    Czy to możliwe, że wymagania zmieniają się aż tak szybko?

  6. chlebik Post author

    Co do ksiazek i tak dalej to obecnie polecam tylko jedna – http://getscjp.pl Wymagania zas zminily sie tak szybko gdyz SUN reformuje egzaminy dotyczace Javy i stad wrazenie, ze zmiany nastepuja bardzo szybko.

Leave a Reply

