Coś się chyba Helionowi pomyliło

Dziś o czymś troszeczkę innym niż Grails. Odwiedziłem stronę wydawnictwa Helion, coby przepatrzyć jakieś promocje czy nowości. Jakie było moje zdziwienie, kiedy na stronie głównej pośród nowości zobaczyłem tę oto książkę.

Jasno i wyraźnie stoi napisane, iż jest to TOM 2. Hmmm, a gdzie tom pierwszy? W swojej naiwności liczyłem na to, że może chodzi o książkę o JSF, którą miałem okazję zakupić i leży u mnie na półce. Rzeczywistość okazała się jednakże inna – nasze cudowne wydawnictwo przetłumaczyło i wydrukowało tylko drugi tom! Z ciekawości zajrzałem do googla i co się okazuje? Że tom pierwszy tejże książki można sobie spokojnie ściągnąć z internetu spod tego adresu. Wiadomo, jest też jakieś “ale” – w treści książki mamy materiały reklamowe (niezbyt dokuczliwe), a także nie da się ściągnąć wersji all-in-one. Jednakże i to jest świetna gratka dla każdego, kto chciałby poznać tę technologię bliżej. Do tej pory pozostawało tylko “Head First”, a niekoniecznie każdemu forma tej serii wydawniczej pasuje. Jak widać i z pomyłek mogą narodzić się konkretne korzyści 🙂

3 thoughts on “Coś się chyba Helionowi pomyliło

  1. chlebik Post author

    Zwazywszy, zew tej samej serii ponownie wydano “Java. Podstawy” i “Java. Techniki Zaawansowane” nie rozumiem dlaczego zdecydowano tylko o wydaniu drugiego tomu. Tym bardziej, ze chocby najnowszy “Head First” o JSP (wydany w grudniu jako 2 wydanie) jest oparty na najowszej wersji tej ksiazki wydanej w USA pol roku wczesniej. Pewna niekonsekwencja – a ja lubie miec pelne serie ksiazek 🙂

  2. Koziołek

    @chlebik, Heliion ma problemy z tą serią. Jakoś nie ma przekonania do jej prowadzenia. Tom pierwszy wyd.2 wydali 2005 teraz tom 2, ale w znacznej części nieaktualny. Zresztą Code Java i Helion zawsze oznacza nieaktualne niestety.

Leave a Reply

