Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze

I znowu przerwa. Widać, że ten rok zaczyna się nieszczególnie i wciąż się tak toczy. Ostatnimi czasy dorwało mnie jakieś choróbsko – powoli dopiero zaczynam dochodzić do siebie, dzięki mądrym ludziom, którzy wymyślili antybiotyki. Niestety mocy by ruszyć coś na blogu na razie nie mam – zbyt długie przesiadywanie przed kompem jest dla mnie póki co jeszcze zbyt męczące. Musicie zatem uzbroić się w cierpliwość.

Na pocieszenie dodam, że zrealizowałem świąteczny prezent od Helionu, który obdarował mnie 20% zniżką na zakupy w ich sklepie internetowym do końca stycznia (niestety jednorazowy rabat). Korzystając z okazji zamówiłem:

– “Head First JSP & Servlets, ed. 2
– “Java Server Faces
– “Java. Rozmówki” (to wybrałem jako gratis do zamówienia powyżej 100zł).

Paczka dotarła kilka dni temu. Na razie przeglądam sobie ostatnią pozycję, na te większe nie czuję się na razie fizycznie na siłach. Dojrzewa też ostatecznie koncepcja wydania 2 wersji ChlebikClienta – jak się leży w łóżku przychodzą do głowy całkiem dobre pomysły. No nic, trzeba jeszcze trochę pozdrowieć.

4 thoughts on “Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze

  1. chlebik Post author

    HFJS – wcześniej już miałem z nią doświadczenia, ale poczekałem na nowe wydanie. Czyta się szybko, zwłaszcza w metrze 🙂 Btw. Dzięki za cykl o Groovym.

  2. Jacek Laskowski

    Wspomina się o niej przy zestawie obowiązkowych lektur do SCWCD. Myślałeś może o tym egzaminie? Wtedy wiedziałbym jak faktycznie pomocna jest ta książka. Nie nazbyt “zabawna”? Podobno naszpikowana dowcipami.

  3. chlebik Post author

    Wspomina, słusznie zresztą. Jej autorzy byli/są odpowiedzialni za tworzenie tychże egzaminów, zatem cała treść tej pozycji jest zbudowana pod kątem nie tyle poznania w pełni servletów, czy JSP ogólnie, ale zdania egzaminu. Każdy niemal rozdział kończy się próbnym ‘mini-egzaminem’, po drodze mamy masę zadań do rozwiązania. Forma nie odbiega od tego, do czego przyzwyczaiła nas seria ‘Head First’ – rysunki, zdjęcia, dowcipy… Ale dzięki temu czyta się łatwo i przyjemnie, a i czasem pośmiać się można.

    Co do egzaminu – byłoby fajnie go zdawać, ale wpierw trzeba legitymować się SCJP, a tego jeszcze nie posiadam. Wniosek z tego, że jeszcze dłużej trzeba siedzieć po nocy 🙂

Leave a Reply

