A tak poza tym

Dlaczego Java? Ano bo pewnego razu zachciało mi się coś zmienić w życiu zawodowym, co zaowocowało postanowieniem nauczenia się tego języka. Wybór był dość prosty – gdziekolwiek nie obróci się webdeveloper (za takowego się uważam), słyszy narzekania, że w tym PHP to OOP to parodia, gdzie tam mu do Javy. Wzorce projektowe to też na siłę używane, gdzie tam im do Javy. Bezpieczeństwo, poprawność kodowania, czy co tam komu do głowy nie przyjdzie – najlepsze w Javie. Pomijając trollujących po forach i usenecie zealotów tego czy innego rozwiązania, trzeba przyznać rację sporej rzeszy programistów. Java jest narzędziem potężnym, zaś nadbudowane na niej technologie występują wszędzie dookoła nas. Powszechność użycia, ale też z drugiej strony wymagania stawiane programistom, sprawiły iż postanowiłem poznać tajniki tego języka, aby w przyszłości móc (kto wie kiedy, na razie klepanie kodu PHP wciąż mnie kręci) popracować z użyciem tej technologii.

Tyle o motywacji. Zaś po co kolejny blog? Ano dlatego, że gdzie się w necie nie obrócić, można napotkać spore community Javovców, jednakże dość ‘zaawansowane tematycznie’. Stron czy też forów (vide PHP.PL) dla początkujących, jakoś za wiele nie znalazłem. Uprzedzając purystów i miłośników firmy na G – dyskusji o ‘książkach dla początkujących’ nie zaliczam do tejże kategorii. Pierwsze podejście do choćby zorientowania się w gąszczu tych wszystkich Antów, Strutsów czy innych Hibernatów nie było łatwe, a przecie na co dzień piszę w Zend Framework, trochę rzeczy już w życiu przeczytałem i nakodowałem, że o znajomości Turbo Pascala nie wspomnę 🙂 Nie jest zatem łatwo na początku. Helionowe biblie są dobre (do czytania przed snem jak i przy porannej kawie), jednakoż często skupiają się na samym języku, zaś cholera potem trudno wynaleźć informację jak poprawnie sobie skonfigować Eclipsa z piętnastoma pluginami i najlepiej by się kompilowało ostatecznie tam gdzie się chce.

Jako noob w dziedzinie Javy i zasadniczo również języków kompilowanych (choć może powiem inaczej – innych niż skryptowe czy tam interpretowane), po kolei przechodzę wszystkie problemy, jakie dotykają młodych Javovców. By zaś ułatwić drogę ‘tym co przyjdą po mnie’ :), jak i by nie wyjść z wprawy w operowaniu słowem pisanym (studia właśnie skończone) stworzyłem ten blog. Mam nadzieję, że okaże się pomocny dla wielu osób, zwłaszcza zaś, że pozwoli uniknąć podstawowych problemów z jakimi można się spotkać podczas nauki Javy.

One thought on “A tak poza tym

  1. Programista PHP

    Witam 🙂 cynk o blogu mam z Golden Line 😛 nawet z Twojego postu w grupie JAVA 😛
    Blog na pewno wielu osobom się przyda 🙂 sam dodaję adres do swoich kanałów RSS 🙂 i liczę na ciekawe wpisy 🙂
    Jakieś podstawy JAVY liznąłem 😉 wątki, RMI, CORBA. Jak się uporam z pracą to pewnie zabiorę się niedługo za nią już tak na poważnie i będę korzystał ze strony 🙂
    Także życzę koledze po fachu 🙂 powodzenia w nauce i w prowadzeniu tego bloga 🙂
    Pozdrawiam
    Paweł

Leave a Reply

